Lähetämme osalle asiakkaistamme sähköpostia, jossa kehotamme luomaan HSL-tunnuksen

Lähetämme loppuvuoden aikana sähköpostia niille asiakkaillemme, joiden yhteystietojen ajantasaisuuden haluamme varmistaa, sekä niille asiakkaille, jotka eivät ole käyttäneet palveluitamme pitkään aikaan. Lähetämme heille sähköpostilla kehotuksen luoda HSL-tunnus.

Jos saat meiltä aiheesta sähköpostia ja toivot meiltä jatkossakin viestintää siihen sähköpostiosoitteeseen, johon viestimme saapuu, luo HSL-tunnus saamasi sähköpostiviestin linkistä. Jos olet jo luonut HSL-tunnuksen toisella sähköpostiosoitteella tai jos et jostain syystä enää halua meiltä viestintää, voit jättää HSL-tunnuksen luomista koskevat sähköpostiviestimme huomiotta. 

Kehitämme jatkuvasti verkko- ja mobiilipalveluitamme sekä viestintäämme vastaamaan paremmin asiakkaittemme yksilöllisiin tarpeisiin. Suosittelemme kaikille asiakkaillemme HSL-tunnuksen luomista. Kun kirjaudut HSL-tunnuksella, voit esimerkiksi ladata HSL-korttia verkossa, ostaa kaupunkipyörän käyttöoikeutta, osallistua palveluidemme kehittämiseen sekä tilata meiltä tiedotteita ja ilmoituksia omien valintojesi mukaisesti. Voit luoda HSL-tunnuksen myös ilman sähköpostin linkkiä osoitteessa hsl.fi/tunnus. Jos tahdot muuttaa HSL-tunnukseen liitettyä sähköpostiosoitetta, tee se kirjautumalla HSL.fi-verkkosivuille ja muuta osoitettasi Omat tiedot -osiossa.

Vaikka suuri osa asiakkaistamme käyttää palveluitamme ns. vauvasta vaariin, toiset tarvitsevat palveluitamme vain lyhyen aikaa, esimerkiksi matkailijat. Tietosuojakäytäntöjemme mukaisesti emme säilytä niitten asiakkaittemme yhteystietoja, jotka eivät ole käyttäneet palveluitamme pitkään aikaan. Lisätietoa asiakastietojen käsittelystä: hsl.fi/tietosuoja 

Kommentit

Saavuin tähän uutiseen, kun löysin roskapostikansiostani "Luo HSL-tunnus" -otsikolla olevan viestin.

Viesti on legitiimin näköinen (ja näemmä onkin legitiimi uutisen perusteella), mutta oli erittäin epäilyttävä. Yksikään viestin sisältämä linkki ei sisältänyt hsl.fi -osoitetta, joten järkevä käyttäjä ei niitä varmastikaan klikkaa. Ainakaan itselleni ei ensimmäiseksi tule mieleen klikata itseäni tuntemattomaan sivustoon luomaan tunnuksia, joihin liitän omia henkilötietojani.

Mielestäni viesti on erittäin paljon samankaltainen, kuin "korttisi suljetaan pian, syötä tähän korttisi tiedot varmistaaksesi sen toiminnan" -urkintaviestit. Mutta en osaa heti sanoa, olisiko asian voinut ilmaista toisinkin tai onko paikallisissa uutisissa ollut samasta asiasta enemmän tietoa.

Asun myös itse ulkomailla, ja harvakseltaan Suomessa käydessä mobiilissa sovellus on varsin arvokas apu.

Itselleni jäi viestistä epäselväksi olisiko sovelluksen toiminta lakannut ("tietosuojakäytäntöjemme mukaisesti emme säilytä niiden asiakkaiden tietoja, jotka eivät ole käyttäneet palveluita pitkään aikaan"), jos en olisi luonut verkkosivulta HSL-tunnusta.

Ainakin siinä kohdassa harmittaisi paljon, kun saavun kentälle ja lipun ostaakseen pitäisi ensimmäisenä suorittaa rekisteröinti, kun ainoa ajatus on että kiireellä hotelliin.

Viesti, jonka lähetimämme, ohjaa hsl.fi -sivulle luomaan hsl-tunnuksen. Voit luoda tunnuksen myös suoraan hsl.fi:n etusivulta. HSL-sovellus (hsl.fi/sovellus) kyllä toimii ja voit ostaa lipun, vaikket loisikaan HSL-tunnusta, mutta emme säilytä vahvistamattomia yhteystietoja asiakasviestintää varten. Eli HSL-tunnuksen luomalla varmistat sen, että saat meiltä jatkossakin viestejä tärkeistä ajankohtaisista asioista. Viestissä on linkit myös suoraan sovelluskauppoihin, joissa voit ladata HSL-sovelluksen. Tarkastathan myös, että sinulla on käytössäsi HSL-sovellus, eikä vanha, jo käytöstä poistunut HSL Mobiililippu -sovellus. Tunnistat vanhan sovelluksen sen nimestä (HSL Mobiililippu). Nimi näkyy puhelimessasi sovelluksen kuvakkeen alla ja asetusten sovellusluettelossa sekä avatun sovelluksen ylälaidassa.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.