Asiakastyyytyväisyystutkimus (Asty)

Mittamme matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin  kyselytutkimuksella, jota tehdään bussi-, raitiovaunu-, metro- ja lähijunaliikenteessä talviliikennekaudella elokuusta toukokuuhun. Suomenlinnan lauttaliikenteessä tutkimme matkustajatyytyväisyyttä kesäkuusta elokuuhun. Kesällä 2020 tutkimusta ei tehty lauttaliikenteessä koronaviruspandemian vuoksi.

Kevään 2021 tutkimuskausi on keskeytetty koronavirusepidemian vuoksi 11.3. alkaen toistaiseksi.

Lisätietoja: Petra Reimi, etunimi.sukunimi@hsl.fi

60 000 vastaajaa vuosittain

Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastaa vuosittain noin 60 000 HSL-liikenteen matkustajaa. Tutkimus toteutetaan lyhyellä matkan aikana täytettävällä kyselylomakkeella liikennevälineessä. 

Kyselyiden määrä on suhteessa tutkittavan linjan matkustajamäärään ja lopulliset tulokset painotetaan linjan matkustajamäärillä. Käytämme tuloksia  muun muassa joukkoliikenteen kehittämisessä, joukkoliikenteen henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa.

 

Asiakastyytyväisyystutkimuksen avoin nettitietokanta Asty Web