Tutkimme asiakastyytyväisyyttä bussiliikenteessä uudenlaisella korttikyselyllä

Testaamme uudenlaista menetelmää asiakastyytyväisyystutkimuksessamme 24.–28.4. Jaamme joukkoliikenneterminaaleissa, pysäkeillä ja busseissa bussimatkustajille HSL tutkii -kortteja.

Tutkimuskortin QR-koodin avulla matkustajat voivat vastata käyttämäänsä bussilinjaa koskevaan kyselyyn matkapuhelimellaan. Kokeilun tavoitteena on selvittää menetelmän toimivuutta ja tehokkuutta.

Digitalisoimme joukkoliikenteen asiakastyytyväisyystutkimuksen ensi vuonna. Korttikyselyllä on tarkoitus täydentää tutkimusalustan avulla tehtävää digitaalista asiakastyytyväisyystutkimusta.

Mittamme säännöllisesti matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin bussi-, raitiovaunu-, metro- ja lähijunaliikenteessä talviliikennekaudella elokuusta toukokuuhun. Suomenlinnan lauttaliikenteessä tutkimme matkustajatyytyväisyyttä kesäkuusta elokuuhun.

Lisätietoa HSL:n asiakastyytyväisyystutkimuksesta