HSL:n digitaalisten palvelujen saavutettavuus

Tämä seloste koskee HSL:n (Helsingin seudun liikenne) digitaalisia palveluita hsl.fi, HSL-Reittiopasta ja HSL-mobiilisovellusta. Tämä seloste on laadittu 27.10.2020 ja päivitetty 17.12.2021. Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio, jonka avustuksella palvelua kehitetään jatkuvasti saavutettavammaksi.

Palvelukohtaiset saavutettavuusselosteet

Palaute ja yhteystiedot

Palaute ja yhteystiedot

Tarjoamme puhelimitse tukea käyttäjille, joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa, asiakaspalvelussamme numerossa 09 4766 4000 (mpm tai pvm).

Huomasitko saavutettavuuspuutteen palvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi. Vastaamme omalla nimellä annettuun palautteeseen 14 päivän sisällä. Nimettömiin palautteisiin emme vastaa, mutta huomioimme palautteen.

Voit lähettää saavutettavuuspalautetta palautelomakkeellamme.

Saavutettavuuskantelun ja selvityspyynnön tekeminen

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintovirasto valvoo saavutettavuusvaatimusten noudattamista Suomessa. Etelä-Suomen aluehallintoviraston yhteystiedot (linkki avautuu uuteen ikkunaan).