Vuotemme 2023
Jatkoimme vuonna 2023 matkaamme pois koronapandemian varjosta. Tilaamassamme liikenteessä kulki enemmän asiakkaita kuin vuonna 2022. Myös lipputulot kasvoivat edellisestä vuodesta.
Olimme kuitenkin yhä jäljessä koronaa edeltävästä ajasta. Helsingin seudulla tehtiin reilut 344 miljoonaa joukkoliikennematkaa vuonna 2023. Se oli lähes 53 miljoonaa matkaa vähemmän kuin vuonna 2019.
Matkustajat olivat tyytyväisiä joukkoliikenteen palveluihin, sillä 86 prosenttia vuoden 2023 asiakastyytyväisyyskyselymme vastaajista antoi niille kiitettävän arvosanan. Myös NPS-luku, joka kertoo asiakkaittemme halusta suositella palveluitamme, nousi vuoden mittaan.
Uusi lupauksemme: kaikki on mahdollista
Annoimme viime vuonna uuden brändilupauksen, joka kuuluu ”Kaikki on mahdollista”. Tuo on uusi tunnuslauseemme ja lupaus asenteestamme asiakkaille, toisillemme, kumppaneillemme ja omistajille.
Ratkomme yhteisiä asioita aina mahdollistaja-asenteella. Helsingin seudulla ja ihmisten elämässä tapahtuu paljon asioita, jotka eivät olisi mahdollisia ilman meitä.
Muutoksia liikenteessä
Vahvistimme vuonna 2023 joukkoliikenteen runkoverkkoa bussilinjoilla 520 ja 530, joiden liikenne alkoi 14.8. Linjaa 520 ajetaan Matinkylästä Martinlaaksoon ja 530 Matinkylästä Myyrmäkeen.
Uudet runkolinjat toivat muutoksia muille bussilinjoille etenkin Leppävaarassa ja Tapiolassa mutta myös laajemmin Espoossa.
Suur-Espoonlahden ja Suur-Kauklahden bussilinjat uudistuivat perusteellisesti 6.2.2023, kun Espoonlahden uusi bussiterminaali avautui. Entistä useampi läntisen Espoon bussilinja ankkuroitui muutosten myötä molemmista päistään raideliikenteen runkoverkkoon ja alueen joukkoliikenteestä tuli entistä verkostomaisempaa.
Vantaan Kivistössä tuli käyttöön uusi bussiterminaali 27.11.
Henkilöstö koki työnsä mielekkääksi
Meitä HSL:läisiä oli vuoden 2023 lopussa 427 henkeä.
Henkilöstökyselyssä merkityksellisimmiksi asioiksi työssä koimme edellisvuoden tapaan mielekkäät työtehtävät.
Selkiytimme vuoden 2023 aikana toimintamme suuntaa. Tavoittenamme on rakentaa vahva organisaatiokulttuuri ja johtamistapa, joka tukee tavoitteiden saavuttamista ja hyvää työntekijäkokemusta, mikä puolestaan tuottaa hyvää asiakaskokemusta.
Vuosi 2023 lukuina
Linkin takaa löydät tietoja muun muassa siitä, kuinka paljon tilaamassamme liikenteessä tehtiin matkoja ja kuinka tyytäväisiä asiakkaat olivat eri liikennevälineisiin.