Yritysportaalimme käyttäjistä erityisen tyytyväisiä olivat viime vuoden tapaan jatkuvaa kausilippua työmatkaetuna tarjoavat. NPS-luku nousi edellisestä vuodesta sen ollessa 76 (72 vuonna 2023). Myös työmatkaedun saldon NPS-luku nousi reilusti edellisestä vuodesta ja oli nyt 66 (45 vuonna 2023).
Työpäivän aikaiseen liikkumiseen tarkoitettu saldo eli Yritysportaalimme uusin tuote HSL-työasiointimatkat saavutti huikean suosion. NPS-luku oli loistava 94.
Työmatkaetu keräsi kiitosta, ja sitä pidettiin helppokäyttöisenä ja joustavana. Moni koki sen helpottavan yrityksen ja työntekijöiden arkea. Saimme erityisen hyvää palautetta myös asiakaspalvelustamme. Aktiivinen yhteydenpito, palvelualttius ja asiantuntemus nousivat tuloksissa selkeästi esiin positiivisina asioina.
Ainoastaan haltijakohtaisten HSL-korttien eli yhteiskäyttöisten HSL-korttien NPS-luku laski verrattuna edelliseen vuoteen. Haltijakohtaisten korttien myynti päättyi vuoden 2023 lopussa. Vaikka kyseisiä kortteja voi vielä käyttää normaalisti, on se valikoimastamme tulevaisuudessa poistuva tuote. Saat kätevät vaihtoehdot haltijakohtaisten korttien tilalle Yritysportaalista.
Kehitämme palveluitamme tulosten pohjalta
Saimme myös useita hyviä kehitysehdotuksia ja olemmekin jo haastatelleet asiakkaitamme niiden tiimoilta lisää. Olemme jo ottaneet työn alle työmatkaetuna kuukausittain myönnettävän saldon ja vuodenvaihteen asetusten kehittämisen entistä helppokäyttöisemmiksi.
Edellisessä kyselyssämme nousi esiin kehitysehdotuksia liittyen työmatkaetusaldoon – sen nollautumiseen ja uusiutumiseen kun vuosi vaihtuu. Kehitysehdotusten pohjalta lanseerattiinkin uusi ominaisuus syksyllä 2023, ja työntekijälle voi nykyään myöntää saldoa kuukausittain vaihtoehtona vuosisaldolle. Saldon myöntäminen tapahtuu helposti Yritysportaalista.
Myös toinen työmatkaetusaldoon liittyvä uutuus lanseerattiin, kun työmatkaedun saldoon toivottiin mahdollisuutta yhdistää myös oma maksukortti. Nykyään voit siis ostaa HSL-lippuja joustavasti yhdistäen sekä saldoa että omaa rahaa.
Miksi toteutamme asiakaskyselyitä?
Haluamme olla asiakkaidemme pulssilla. Vuosittain toteutettava yritysasiakaskysely on päivittäisten asiakaskontaktien, säännöllisten tuote- ja palvelukehitykseen liittyvien asiakashaastattelujen sekä käyttäjätestien lisäksi tärkeä työkalumme. Kyselyn avulla saamme tietoa siitä, mitkä asiat toimivat erityisen hyvin ja mitkä asiat puolestaan vaativat kehittämistä.
Jo lähes 2 000 työnantajaa on ottanut HSL Yritysportaalin käyttöönsä. Yritysportaali on helppokäyttöinen verkkopalvelu, jonka kautta tilaat, myönnät ja hallinnoit henkilöstösi työmatkaetuja ja asiointilippuja vaivattomasti. Voit myös ostaa sieltä muita HSL-lippuja yrityksesi käyttöön tai asiakkaillesi. Tutustu Yritysportaaliin täällä.