Tutkimme joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

Selvitämme myös tänä syksynä asiakkaittemme tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin ja liikennevälineissä tehtävällä tutkimuksella. Lisäksi havainnoimme kaluston laatua bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä.

Asiakastyytyväisyystutkimus syksyllä 2021

Selvitämme myös tänä syksynä asiakkaittemme tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin liikennevälineissä tehtävällä tutkimuksella. Vastaamalla autat meitä tekemään palveluistamme entistä parempia.

Tyytyväisyystutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa 16.8.–19.11.2021. Kysymme lähes 30 000 matkustajan mielipidettä. Kenttätyöt tekee Taloustutkimus Oy.

Käytämme tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla avoimessa nettitietokannassamme.

Matkustajien turvallisuus on meille ensiarvoisen tärkeää, joten olemme tehneet erityisjärjestelyjä minimoidaksemme koronaviruksen leviämisen riskin. Kenttätutkijat käyttävät asianmukaisia suojavarusteita, kirjoitusalustoja puhdistetaan ja vastaajille jaetaan kynät tartuntariskin pienentämiseksi. Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita koronatilanteesta.

Kaluston laatututkimus syksyllä 2021

Tutkimme joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Syksyllä 2021 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 16.8.–19.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Taloustutkimus Oy tekee toimeksiannostamme joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.