162 456 kiitosta – näin monta alennushintaista lippua myimme kampanjamme aikana

HSL:n historian suurin alennuskampanja oli myynnillisesti menestys. Myimme kampanjan aikana yhteensä 162 456 kappaletta 30 vuorokauden aikuisten kausilippua puoleen hintaan. Tavoitteemme, 100 000 HSL-sovelluksessa myytyä kausilippua, ylittyi siis reippaasti. Kampanjan teemana oli Vuoden odotetuin comeback.

Koronapandemian aikana joukkoliikennematkustus ja lipputulomme ovat laskeneet merkittävästi. Olemme myyneet pandemian aikana keskimäärin noin 91 000 aikuisten kausilippua kuukaudessa, ja ennen koronaa myynti oli keskimäärin noin 163 500 aikuisten kausilippua. Nämä luvut sisältävät sekä HSL-kortille että HSL-sovellukseen myydyt liput.

”Olemme iloisia, että monet ovat palanneet joukkoliikenteen käyttäjiksi usean kuukauden tauon jälkeen. Teemme kaikkemme, että suotuisa kehitys jatkuu myös loppuvuoden ja ensi vuoden. Matkustajamäärien kasvattaminen on ensisijaista joukkoliikenteen hyvän palvelutason turvaamiseksi tulevaisuudessakin”, sanoo HSL:n myynti ja asiakkuus -osaston johtaja Mari Flink.

Kampanjalipun ostaneista kokonaan uusia sovellusasiakkaita – sellaisia, jotka eivät aiemmin ole käyttäneet HSL-sovellusta – oli noin 14 400. Uusia sovelluksen kausiasiakkaita ostajista oli noin 71 100. Valtaosa alennuslipuista oli AB-alueen lippuja, joita myydään muutenkin eniten.

Alennuslipun hankkineille tekemässämme kyselyssä runsaat 90 prosenttia on kertonut olevansa tyytyväinen kausilipun käyttöön HSL-sovelluksessa. Hieman yli 60 prosenttia aikoo hankkia tulevaisuudessakin lipun sovelluksemme kautta muun muassa siksi, että se on helppoa ja puhelin on aina mukana. Kysely on edelleen käynnissä ja siihen on vastannut jo lähes 13 000 ihmistä. Hyödynnämme kyselyssä saatua palautetta palveluidemme kehittämisessä.

Kiitos kaikille kausilipun ostaneille, ja tervetuloa kyytiimme tulevaisuudessakin!