Tutkimme syksyllä joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

Sinulla on syksyn mittaan tilaisuus kertoa mielipiteesi joukkoliikenteen palveluista, sillä kysymme mielipiteitä iiikennvälineissä tehtävällä kyselyllä, joka jatkuu 18.11. asti.

Asiakastyytyväisyystutkimus syksyllä 2022

Selvitämme myös tänä syksynä asiakkaittemme tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin liikennevälineissä tehtävällä tutkimuksella. Vastaamalla autat meitä tekemään palveluistamme entistä parempia.

Tutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa 15.8.–18.11. Kysymme lähes 30 000 matkustajan mielipidettä. Kenttätyöt tekee Taloustutkimus Oy.

Käytämme tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla avoimessa nettitietokannassamme.

Matkustajien turvallisuus on meille ensiarvoisen tärkeää. Olemme tehneet erityisjärjestelyjä minimoidaksemme koronaviruksen leviämisen riskin. Kenttätutkijat käyttävät asianmukaisia suojavarusteita, kirjoitusalustoja puhdistetaan ja vastaajille jaetaan kynät tartuntariskin pienentämiseksi. Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita koronatilanteesta.

Kaluston laatututkimus syksyllä 2022 

Tutkimme joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Syksyllä 2022 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 15.8.–18.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Taloustutkimus Oy tekee toimeksiannostamme joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.

Asty kuva syksy 2022.jpg