Uudet sopimukset tulevat voimaan elokuussa 2025. Ajettavista kilometreistä sähkön osuus on noin 93 prosenttia, kun tarjouspyynnössä vaatimus oli noin 74 prosenttia. Tämä tarkoittaa, että päästöt vähenevät vielä enemmän kuin olimme kilpailussa tavoitelleet.
Tarjouskilpailuun sisältyvien kohteiden liikennöintikustannukset ovat noin 17,1 miljoonaa euroa vuodessa. Nykytilanteeseen verrattuna liikennöinnin kustannukset laskevat noin 15,5 prosenttia.
Kilpailutetut linjat ja niiden liikennöitsijät elokuusta 2025 alkaen
Kohde 292: Koiviston Auto Helsinki Oy
- 54: Itäkeskus–Pitäjänmäki–Valimo
- 553: Hakunila–Malmi–Maunula–Leppävaara
Kohde 293: Koiviston Auto Helsinki Oy
- 90: Vuosaari (M) – Aurinkolahti – Vuosaaren satama
- 96: Vuosaari (M) – Porslahdentie
Kohde 294: Koiviston Auto Helsinki Oy
- 561: Itäkeskus (M) – Malmi as. – Aviapolis as. – Kivistö as.
- 562: Itäkeskus (M) – Malmi as. – Aviapolis as. – Lentoasema
- 90A: Rautatientori – Vuosaaren satama
- 90N: Rautatientori – Länsi-Herttoniemi – Vuosaari (Kallvikintie)
- 96N: Rautatientori – Aurinkolahti – Vuosaari (Porslahdentie)
Kohde 295: Oy Pohjolan Liikenne Ab
- 571: Tikkurila–Ylästö–Myyrmäki
- 574: Peijas–Aviapolis–Ylästö–Myyrmäki
- 415N: Elielinaukio–Myyrmäki–Ylästö–Lentoasema