86 procent av dem som åkte snabbspårvagn eller metro var nöjda. Inom spårvagnstrafiken var andelen nöjda 81 procent och inom buss- och närtågstrafiken 80 procent.
87 procent av passagerarna i metrotrafiken var nöjda med trafikens punktlighet. I snabbspårvagnstrafiken var andelen nöjda 86 procent, i närtågstrafiken 84 procent, i spårvagnstrafiken 80 procent och i busstrafiken 70 procent.
81 procent av alla passagerare tyckte att biljettkontrollanterna är artiga och sakliga. 83 procent av passagerarna ansåg att det är lätt att köpa biljetter. 46 procent tyckte att HRT lyssnar på kunden och tar kundens behov i beaktande. 78 procent var nöjda med hur rena trafikmedlen är.
Passagerarnas nöjdhet med trafikens punktlighet samt resans snabbhet och smidighet förbättrades inom alla färdsätt. Nöjdheten med punktligheten förbättrades mest i spårvagnstrafiken.
Spårvagnslinje 13, Y-tåget och busslinje 642 fick det högsta helhetsbetyget.
HRT undersöker regelbundet hur nöjda passagerarna är med kollektivtrafiktjänsterna i HRT-området. Kundnöjdhetsundersökningarna görs på bussar, spårvagnar, närtåg och i metron. Ungefär 24 000 resenärer deltog i enkäten under våren 2025.